Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zaměření rodičů na výkon vedle křesťansky zdůvodněné důstojnosti člověka ve vzdělávání jejich dětí
GUBANIOVÁ, Eliška
Tato bakalářská práce pojednává a zkoumá, jaké zaměření mají rodiče s ohledem na výkon svých dětí, vedle křesťansky zdůvodněné důstojnosti člověka. Teoretická část popisuje pojem důstojnost člověka v křesťanském a ve školním prostředí. V práci je také nastíněn antický a křesťanský pohled na vzdělávání. Nedílnou součástí každého vzdělávání je rodina a škola. Jejich vzájemná spolupráce vede k lepším vzdělávacím výsledkům. Praktická část pojednává o výzkumném šetření, které zjišťuje, jaké zaměření mají rodiče vzhledem ke vzdělávacímu výkonu svých dětí. Zkoumá, co je pro ně důležité.
Distanční výuka z pohledu jedné rodiny
Brodilová, Aneta ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Maryšková, Tereza (oponent)
Tato práce si klade za cíl podívat se na nový fenomén dnešní doby - distanční výuku, kterou byla nahrazena běžná prezenční forma vzdělávání v rámci protiepidemických opatření, z pohledu jedné vybrané rodiny. V teoretické části se věnuje dvěma tématům. Prvním je distanční výuka, uvedení do problematiky, její legislativní zakotvení a její formy. Zpracovává téma rodiče a jeho významné postavení v distanční výuce a také celkový přístup rodičů ke škole, který se dále promítá i do postoje dítěte vůči škole a vzdělávání. V této části jsou také popsány dopady distanční výuky na žáky a studenty a také výhody a nevýhody distanční výuky v porovnaní s běžnou výukou prezenční. Druhé téma teoretické části je pak pohled na přístupy užívané k práci s rodinou a jejich principy. Jedná se konkrétně o systemický přístup a narativní přístup. Je zde popsáno konstruování reality v narativním pojetí a škola a její místo v příběhu rodiny. Tyto kapitoly jsou zařazeny pro lepší pochopení interpretace v empirické části práce, která z těchto přístupů přímo vychází. V samotné empirické části jsou pak zpracovány a interpretovány informace poskytnuté v rámci rozhovorů vybranou rodinou. Rozhovory byly vedeny formou polostrukturovaných interview. Z rozhovorů vyplynulo celkem šest základních témat, která jsou popisována a dokládána...
Setkávání školy a rodiny: gender mění pravidla
Smetáčková, Irena ; Štech, Stanislav (vedoucí práce) ; Greger, David (oponent) ; Knotková - Čapková, Blanka (oponent)
Disertační práce, kterou předkládám k obhajobě, vznikala po dobu pěti let. Na jejich začátku jsem byla plná otázek, které se zrodily při výzkumech v rámci mých diplomových prací z pedagogické psychologie a sociologie. Obě práce se věnovaly učitelům a učitelkám; první z nich (2000) rozpracovávala téma identity vyučujících a její saturace dětmi a jejich rodiči, druhá diplomová práce (2002) pak sledovala rozdíly v představách učitelů a učitelek o jejich povolání. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Výchova člověka k sociální komunikaci
Kudová, Lucie ; Pelcová, Naděžda (vedoucí práce) ; Semrádová, Ilona (oponent) ; Hogenová, Anna (oponent)
Komunikace dnes není chápána ve smyslu lidského spolubytí, které by vedlo k pochopení, porozumění tomu druhému, nýbrž zjednodušeně jako tok, vyhledávání, poskytování, předávání přesných, jednoznačných, atomizovaných informací, jimž často chybí širší kontext. Takováto komunikace je stále více odlidšťována, vytrácí se osobní kontakt, nevede se dialog, protože je nahrazován paralelními monology. Žijeme tedy v prostředí, kde "komunikační kanály" slouží jen tomu, aby menšina hovořila k většině. Z komunikačních kanálů se tak staly Jednosměrné ulice". Chybí oboustranná komunikace. Naším hlavním cílem je proto ukázat, že jedině vstřícná, dialogická mezilidská komunikace, byť sama prochází vlastní krizí, může být možným východiskem z nejedné krize současného světa. Tohoto cíle můžeme dosáhnout, podaří-li se nám naplnit celou řadu dílčích cílů. Protože přivést člověka k vstřícné komunikaci je možné jen prostřednictvím výchovy, budeme se nejprve tázat, co je výchova, odlišíme tento pojem od pojmů vzdělání a kvalifikace, se kterými je často zaměňován. Zjistíme její současný stav, zda-li stále trvá její krize. Domníváme se, že právě filosofické chápání výchovy nám pomůže odhalit její mnohorozměrnost, včetně jejího ontologického rozměru. Za tímto účelem porovnáme pojetí výchovy u vybraných představitelů filosofie výchovy...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.